trikó Creative Commons License 2009.05.26 0 0 644
Senki nem mondta, hogy jobbak, vagy rosszabbak a számok, csak hogy gépmennyiségre vetíteni a futóhibát eleve nem szakszerű. (A longhaulon pl még sokkal jobb a darabszámra eső helyzet, mint a 737-esnél, ami a használat módjából, és a gépek szerkezeti jellemzőiből is ered).

Gyári szám szerint amúgy emlékeim szerint célzottan az első 50 Q400-ra ment ki sürgősségi AD a futókkal kapocslatban.

Viszont a 737-essel és a legtöbb más típussal is történtek tervezési/alkatrészgyártási problémára visszavezethető gondok. A 737-essel ráadásul úgy, hogy egy alapos vizsgálat is sikertelen volt, továbbengedték a típust, míg ismét ki nem fordult az oldalkormány, és újabb halálos balesetet okozott a hidraulika. Mégis mindenki veszi a 737-est, mint a cukrot. Nyilván nem így lenne, ha nem orvosolták volna a bajt.

Hogy ez az egy kerékelhagyás megesett a Q400-on, ez pillanatnyilag semmit nem bizonyít, főként azt nem, hogy a jelenleg üzemelő gépeken is futótervezési/gyártási probléma lenne. Ilyesmi jellemzően karbantartási/ellenőrzési hiba miatt szokott történni, csak mostmár érzelmi alapon mindent a típus nyakába kell varrni.

Lejjebb linkeltem be egyetlen hétem belül két SAAB futóhibát. Mégsem kiabált senki.

Hogy a mi Q400-inkkal miért van annyi gond a futókon kívül, az alighanem az üzemeltetés ÉS a letárolás körülményeire vezethető vissza. Pont annyi Q400 repül már a világban, hogy meg kéne buknia, ha alapjában rossz volna. Ehhez képest meglehetősen sikeres.
Előzmény: Balogh Adam Software (642)