Annak idejen amikor volt ez a hihetetlen 3 baleset rövid idön belül a SAS-nal mindenki ezt kerdezte hogyan fordulhatott elö es miert mind a 3 a SAS-nal es nem mashol (Austrian, Flybe, Luxair, Lufthansa Regional, stb.)
Nos volt alkalmam beszelni az Augsburg Airways flottapilótajaval aki annyit elarult hogy valamilyen oknal fogva erösen korroziosak voltak a futomüvek de a kerdesre hogy ez azelött miert nem volt problema ö sem tudott valaszt adni.
Teny hogy a SAS gepek paras es hideg/meleg körülmenyek között repültek Skandinavaiaban fökepp rövid tavon de azelött eveken keresztül semmi problema nem volt!
Annyit meg elmondott hogy kifejezetten rossz volt akkoriban a legkör a management a szerelök es a pilotak között es hogy ilyenre meg nem volt alkalom hogy ilyen rövid idön belül 3 hasonlo baleset törtenjen ugyanannal a legitarsasagnal miközben a többi Dash vilagszerte repked.
No ebböl mindenki utalhat amire akar...
Amugy a sok SAS Dash-bol vett böven az Air Berlin, es 1-2-öt az Augsburg Airways is eppen ezert volt olyan erdekes vele erröl beszelgetni mert ö döntötte el hogy vessz e belöle az Augsburg Airways vagy sem.
Nagyon kellett nekik több Q400-as mert ma mar csak 2 Q300-as repül naluk es ezeket is lecserelik de ennek ellenere csak ugy tudom kettöt vettek at a SAS-tol mert akkor mar 10-re lecsapott az Air Berlin es azt mondta hogy a többi gep ugy alltalanosan "lestrapalt" allapotban volt es arra nem bolintott ra.
Sajnos elkepzelhetö hogy azokbol a gepekböl repked most jo nehany a Malevnel
es ezert van velük annyi problema de ezt persze nem tudhatom pontosan.
Meg annyit mert ezt is töle tudom (es szerintem ezt kevesen tudjak) hogy a 3ik baleset ahol teljesen összecsuklott a futomü es ami eldöntötte hogy a SAS kivonja a Dashokat meg sem törtenhetett volna hiszen az elsö 2 baleset utan alltak a gepek heteken keresztül es csak a modositasok utan szallhattak ismet fel es HIHETETLEN de egeszen veletlen egy par nappal kesöbb a modositott futomü ismet becsuklott!
No es itt kiderült egyertelmüen hogy egy szerelö mulasztasa miatt törtent a baleset ezert is nem volt hajlando fizetni a Bombardier karteritest a SAS-nak!
Ezt mind csak azert irtam le hogy amikor a Q400-as futojarol beszelünk akkor ne mindig csak a SAS gepeit hozzuk fel mert gondolom amit irtam abbol kivehetö hogy ott annak idejen eleg erdekes dolgok törtentek arrol nem is beszelve hogy par hettel a balesetek utan a SAS megrendelest adott ugy emlekszem legalabb 15-20 vadonatuj "Nextgeneration Dash Q400-asra"!!
Szerintetek egy legitarsasag aki nagyon de nagyon nincs megelegedve egy adott tipussal rendel kesöbb belöle ismet?
Itt valami nagyon büzlik de persze konkret bizonyitek nincsen csak amit elmondtam mert többet en sem tudok a törtentekröl...