Törölt nick Creative Commons License 2009.05.25 0 0 142
Sziasztok, tudnátok-e segíteni?
Páromnak hamarosan utilaput kötnek a talpára a munkahelyén.
Lenne pár olyan tevékenység, amit csinálni tudnák együtt (személyi szolgáltatások, felnőttképzés, művészeti szolgáltatás, esetleg szakmai tanácsadás).

Egy ismerősöm BT-je két év óta nem végez tevékenységet (férje meghalt, ő nem viszi tovább az ipart), átadná szívesen. Nem kér érte pénzt, csak az átíratás költségeit kellene állnunk.
Kérdeznék:
- mit is jelent ez az átírás, azaz ha belemegyünk, mik leszünk (kültag, beltag stb.),
- kb. mennyi lehet ennek a költsége?
- ha a mostani tevékenységi körben nincs benne az, amit csinálnánk, ezzel az egy aktussal (azaz egy ügyvédi költséggel) bele lehet-e venni?
- a legfontosabb: amíg még mindkettőnknek van munkája, addig milyen rendszeres havi költséggel kell számolnunk (a folyószámlavezetés, könyvelői költség, bérterhek, adók stb.) BT esetében?
- milyen költségeket írhat le egy BT működése közben a bevételeiből - azaz egyáltalán marad nekünk valami...?

Gondolom, ha már csak ez lesz a főállása páromnak (2010-től), akkor ezek persze nőni fognak, meg addig milliószor változnak a szabályok, de jó lenne nagyjából (nagyságrendileg) ezt is ismerni.

Azt már láttam, hogy más és más a vélemény a BT alapításának és "vételének" előnyeiről és hátrányairól, de jó lenne tisztán látni.

előre is köszönöm
Üdv
T.M.