stevie wonder Creative Commons License 2009.05.25 0 0 10057

Az a rendszer amiről Te beszélsz az nem a Skodáé, hanem egy kimondhatatlan nevű francia gyártóé, valami R betűsé (többek között).

 

 

Igen, es nagyon komfortos :-)

 

De sajnos tenyleg van vele gond, bar ahhoz kepest, hogy milyen idiota a megvalositasa, mar nem is olyan sok.

 

Az elso szamu problema, hogy a jeladokban elem van, aminek 10 ev az elettartama, elvileg. Valojaban kevesebb, mert a 2001-es Lagunakban mar tipikusan elfaradt az elem, es a 2002-esek kozul is sokban. Az elem nem cserelheto, mar tobb muszeresz megprobalta, de ugy ki van ontve a jelado belseje gyantaval, hogy nem lehet hozzaferni. (Szetnyitni is csak roncsolassal lehet.) Egy uj jelado 10-15e forint, es meg fel is kell programozni, amiert a markaszervizben ujabb par ezer forintot kernek el. Persze a szaktopikokban mindig van par ember, akinek van Clip-je (a Renault-fele "VAG-COM"), es akkor csokiert is megoldhato a feladat, hiszen valojaban egy 30 masodperces muveletrol van szo.

 

A kettes szamu problema, hogy a jeleket vevo fekete muanyag doboz az auto alvazara van rogzitve kivulrol, tehat eleve serulekeny. Raadasul egy pimitiv muanyag csatlakozo all ki belole, abbol pedig egy par centi hosszaban meztelen tyukbelkabelek indulnak a szebb jovo fele.

 

Az elmult 4 evben, amit lagunazasal toltottem, egyszer volt jelado hibam (csere), egyszer volt egy teves riasztas (magatol elmult), de egyszer megmentette az eletemet, amikor egy valodi lassu defektet jelzett, amit val'szeg nem vettem volna eszre, csak mar tul keson.

Előzmény: ckerti (10044)