Rusty és Hu Nóz,
Én emberi, nyugodt hangon sorakoztattam a kérdéseimet, véleményemet, tapasztalataimat.
Jet, ez nem magyar sajátosság, ez emberi tulajdonság (nemzetközi tapasztalatom szerint). :)
„kapcsolj lámpát”, „azért, mert egy könyvet már olvastál” stb. – erről a stílusról ír Jet.
Nem ismertek, nem tudhatjátok, hogy van-e tapasztalatom/ismerősöm/még közelebbi ismerősöm, aki sztyuviként dolgozott/dolgozik…
Viszont soha nem állítottam, hogy mindent tudok, könnyen belátható, elolvasva a hozzászólásokat.
Az equipage megszüntetésének okát nem tudom, soha sem írtam, hogy tudom (lásd fengebb!) :)
Éppen ezért hoztam fel itt, hátha kiderül.
A „nem emiatt” –ot pedig azért pötyögtem be, mert hogy a színtiszta Tupoljev-flotta idején is felmerült már (állítólag), ergo nem lehetett akkoriban még a Boeing-re fogni. Azt hiszem, ez logikus.
Ha nem így volt, ha nem merült fel már 1985-ben, akkor írjátok ezt! De erre még nem érkezett cáfolat részetekről.
Azt írtam le, amit Cserhalminál olvastam (aki tud olvasni, érti ezt a különbséget). Lehetséges, hogy csak tervezték 1985-ben a megszüntetését, vagy esetleg megszüntették egy rövidebb irőre, hogy utána újra bevezessék (és ez után került oda pl. shawasdy).
Ti tudtok erről valamit?
Nem a 90-es évekbeliről, hanem arról, hogy azelőtt volt-e terv vagy valós megszüntetés. :)
Shawasdy, így már értem az equipage körüli bonyodalmakat, köszi az infót!
Cserhalminak azt nyilatkozza egy sztyuvi, hogy szerinte a stiklik miatt (is) akarták (akkoriban) megszüntetni, merthogy külföldről csempésztek a kollégák, a gépről vitték a cuccot stb. (nyilván akkor még, a szocializmusban mások voltak a körülmények – vám, hiánygazdálkodás stb.)
Tényleg csupán a Boeingek érkezése volt az ok, vagy más is közrejátszott?
Hogyan emlékeztek?
Viszont visszatérve a Dash-re: tehát az általad leírtak szerint, shawasdy, a személyzet a 767-esről való lekerülés és a Dash-re áthelyezés miatt fúj a géptípusra? Ezt lehet érteni a mondandódból.
Azt hiszem és talán nem vagyok azzal egyedül, ha úgy látom, hogy ez nem a típus hibája (a műszaki problémák azok.) Ezt te is leírod.
Kijelenthetjük azt, hogy akármilyen turbólégcsavaros jött volna, egy időben a hosszútáv megszüntetésével, akkor is elégedetlen lenne a személyzet?
Tehát a műszaki dolgokon kívül tökmindegy, min kellene repülnie az ex-B767-eseknek, akkor is bajuk lenne ezzel a ténnyel. Jól értem?
Viszont: pont tegnap volt a bulvár-tudományos adón a Légikatasztrófák, ahol egy ATR72-esbe beszerelt ATR-42-es üzemanyagszint-jelző miatt fals adatokat kaptak a pilóták.
Azért szerintem legalábbis furcsa, hogy az egy gépcsaládba tartozó két altípusnál különböző műszereket kell használni… rendben, különbözik a tartály mérete, nade ezt nem lehett volna megoldani? Ezek után kérdezem: a B736 és a B738 ugyanolyan műszerparkot használ, vagy ott is van eltérés? :)
Nem kell ahhoz kínai futómű a Dash-ba, hogy egy európai gyártású ATR lezuhanjon egy műszercsere folyományaként… :)
Ha értitek, mire célzok. :)
Jet, azért az istenek-Olümposz-hasonlat kicsit kemény volt. :)