trikó Creative Commons License 2009.05.09 0 0 558
Milyen kritikus helyzetre gondolsz, mikor előjött a műszaki diploma?

Prágai féklapozás a betonba?
Szaloniki fegyelmezett hasravágás?
Vagy mikor NewYork felé benézék a kabinnyomást, és kijátszották az összes maszkot a helyéről, meg egy nagy halom oxigénpatront is levesbe küldtek?
Vagy mikor állóra fékezett kerekekkel próbáltak kifordulni a terminál elől, és kitörték a főfutót?

Mellesleg a keptén szakszó mögé azért be kell tenni némi műszaki típusismeretet, de egy hajtóműhibánál NEM dolga a pilótának a műszaki megoldás.
A balesetek (pl. az összes fenti is) keginkább akkor jönnek össze, mikor a hajózók a normál procedúrák helyett "megoldják" a helyzetet.

Vagy hogy egy szépen sikerült külföldi példát mondjak: Lauda 767-es keptén által vélelmezett reverz-jelzéshibája. Nem vette komolyan a jelzést, hanem "megoldotta"....... :((((
Előzmény: B767-2 (554)