tompus Creative Commons License 2009.05.09 0 0 1984
3. nap: Jules Verne nyomán elindultunk megkeresni a lejáratot a Föld középpontja felé. Reykjavíkból az 1-esen indultunk ÉNY felé. Ismét áthaladtunk a tenger alatti alagúton, majd Borgarnesnél letértünk az 54-esre, ami egy jó minőségű főút. Útközben láttuk ezt a vízesést egy kis kitérővel. A háttérben látható rozoga hídon mentünk át. 2t-s teherbírást írt, de nem néztük volna ki, hogy elbír, de nem volt gond.

kép1

Az 55-ös út kereszteződése után kezdődik az igazi vulkanikus rész. Ez az első klasszikus vulkán, ami az úttól nem messze áll. kép2
Lávamezőkön át folytattuk az utat. kép3
Majd tavak mellett haladtunk el, amelyeket gyönyőrő hegyek öveztek. A felhők alja a földet súrolta. kép4
Az 56-os út kereszteződése után továbbhaladva az 54-esen gyönyőrű vízesések következtek. kép5kép6
Az 54-esről letértünk az 574-esre, ami továbbra is jó minőségű út és megérkeztünk egy mini településre, Buðirba, ahol nagyon érdekes a tengerpart. Aranysárga homokból emelkednek ki a lávafolyamok. kép7kép8
A következő megálló egy kis halászfalu, Arnarstapi volt. A képről is látszik, hogy milyen "remek" volt az időjárás, egy 10 perces felhőszakadást vészeltünk át az autóban. Itt látható Barður emlékműve, aki egy legendás izlandi hős. kép9kép10
Nagyon közel Arnarstapihoz fekszik Hellnar, amelyik szintén egy kis halászfalu, döbbenetesen szép sziklafalakkal.kép11
Innen néhány kilométerre fekszik Malariff, ami gyakorlatilag egy világítótorony egy lávamező közepén. Innen vethettünk egy pillantást a Snæfellsjökullra, amelynek teteje felhőbe burkolózott, pedig ott van a lejárat a Föld középpontja felé. kép12kép13kép14
A nap csúcspontja Dritvík tengerpartja.
Döbbenetes sziklafalak, sziklaalakzatok és egy hajókatasztrófa mementója, mindenfel szétszóródott hajóroncsok. A tábla szerint szándékosan van úgy hagyva minden, ahogy a hullámok a partravetették a roncsokat.kép15kép16kép17kép18kép19kép20kép21kép22

Az 574-esen továbbhaladva egy nehezen észrevehető (kis tábla jelzi) kis rázós mellékútra kanyarodva be lehet hajtani egy kráter belsejébe. kép23


Következő megállónk Ólafsvík városa volt. A város maga nem túl látványos, de mögötte van egy szép vízesés.kép24kép25

Az 574-es út visszacsatlakozott az 54-esbe, így ezen haladtunk tovább vízesések, tengeröblök, fjordok mellett. 2 fjordon keresztül híd is átvezet, ahogy korábban az 1-es úton Borgarnesnél. kép26

Az 54-esről letértünk az 58-as útra. Az 54-es innentől sokkal rosszabb minőségű, így a visszatérést nem arrafelé választottuk, mert már viszonylag későre járt és nem lehetett volna 90-nel haladni azon az úton, inkább csak 50-60-nal. Az 58-as út visz a Snæfellsnes félsziget fővárosába, Stykkishólmurba. Innen kezdődik az izlandi szigetvilág többezer apró szigettel, amit a monda szerint óriások téptek ki Izlandból és dobáltak a tengerbe.
kép27kép28kép29

Elindultunk visszafelé Reykjavíkba az 58-54-56-54-1-es utakon át. Az 56-os egy jó minőségű átkötés a félszigeten keresztül. Az tengeri alagút előtt az 51-esen (szintén jó minőségű) tettünk egy rövid kitérőt Akranesbe. Nem nagy szám település, de legalább tankoltunk egyet. Itt 2 koronával még olcsóbb is volt a benzin. :-)kép30
Az 51-esen az 1-esre visszatérve és harmadszor is áthaladva a tenger alatti alagúton megérkeztünk a szállásra.

[folyt.köv.]
Előzmény: tompus (1979)