Ám legyen 252tédé. :)
Az M41-et szerintem felejtsd el, az M51 rokona, ritka típus, szerintem gyenge is, a 6 hengeresek legalább lépnek valamennyire ha kell, a 4 henger szerintem csak kínlódás. Csak E36 318 tds-ként létezett. Ráadásul a ritkaságából adódóan gondolom elég nehéz a motorjához szerezni valamit. Bár egy vagy két 18tds tulaj asszem van itt.
Az M51-hez (25td/tds) rogyásig van minden alkatrész (hengerfejtől kezdve bármi) bármelyik kereskedőnél és az összes bontóban. A nagy kínálat oka a nagy kereslet. Az átlagos tényleges futásteljesítmény a Föld-Hold távolság, innentől iszonyat kínos velük együtt élni, pedig valaha szenzációs hibátlan motorok voltak. Kevesebben értenek hozzájuk, mint amennyien javítják őket, ez sok fölösleges kiadással jár, mert egy nagyjavítás olcsóbb, mint a folyamatos sebtapaszos elodázás, aminek a vége előbb-utóbb úgyis nagyjavítás lesz (hengerfej+adagoló a gyenge pontok). Édesapám tavaly adta el a 98-as évjáratú 135e km-es tds-t, 8 évig volt nála. Világszenzáció volt az a motor a maga idejében. 95-96 magasságában (típusfüggő) módosították az adagoló egy gyakori hibáját, a potméteres adagolófej Hall jeladós lett. Az E39-ek már mind ezzel az újfajta adagolóval készültek.
M47 136 lóerővel E39-ben és a kezdeti E46-okban adagolós dízelmotor. Csak mások tapasztalatait tudom mondani, állítólag ordít róla a "ne javítsd dobd el vegyél másikat" szemlélet. Hamár újabb típust keresgélsz, megintcsak nem vesződnék 4 hengeres pláne adagolós motorral.
M47N E46 3-asok-ban 4 hengeres common rail 150 lóval. E39-be sajnos nem szerelték, csak az új E60-as 5-ösökbe. Ennek a motornak tudtommal jó híre van. Turbó+injektor befigyelhet mint minden common rail motornál. Előny, hogy injektorból csak 4 van.
M57 és M57N (szórom a homokot a fejemre, nem tudom mi a különbség köztük, mindkettő common rail, az M57N újabb). Turbók, injektorok a szokásos hibaforrások, mint minden common rail motornál. M57N-nél van olyan, hogy a műanyag szívósor belsejében kikopik a flapmotor fojtószelep tengelye, és az egész cuccot beszívja a hengerbe. Jó esetben nem kell motort cserélni és fél milla körül megáll a számla. Megelőző csapásként új, későbbiekben módosított szívósort kell venni, az ára valamivel több mint egy százas. A 25d-k - állítólag - hosszabb életűek a kisebb feltöltés és teljesítmény miatt, olcsóbbak is és statisztikailag a 30d tulajok lába nyilván nehezebb, ami meglátszik az autó motorikus állapotában és a későbbi javítások összegén is. 325d sajnos nem volt E46-ban, így ott csak a 4 hengeresek a jóval drágább 330d alternatívái.
Zárójelben megjegyzem, hogy a ma gyártott 25d-k már mind 3 literes lökettérfogatúak, de csökkentett teljesítményűek, bár téged ez úgy veszem nem érint, csak tudj róla, hogy már így van.
És végül ha engem kérdezel, hogy melyiket vedd meg: bármelyiket, amelyiknek ismert az előélete, és tuti a futott km, mert különben bármelyikre ráköltöd a gatyádat is. Remélem valamennyire segítettem. :)