Árpi Creative Commons License 2009.04.29 0 0 10109
Az nem informatikai rendszer kérdése, hogy mennyi időben van nyitva az okmányiroda. Szerintem a legdrágább infrastruktúra az, amit nem használnak ki. A számítógépek amortizációja akkor is annyi, amennyi, ha 3, meg akkor is, ha 30 ügyfelet fogad le az ügyintéző. Az épület külső vakolatát is ugyanannyi idő múlva kell felújítani, függetlenül attól, hogy heti 6, vagy heti 46 órában fogadnak ügyfelet. Vagyis, ha azon múlik, lehet, hogy összességeb olcsóbb dolog felvenni még pár embert, és dolgozni, kapni érte pl. illetékbevételt, mint azzal bosszantani az embereket, hogy még időpont sincs egy hónapon belül. Más kérdés, hogy közlekedési szempontból meg valóban a decentralizáció lenne előnyös. Mondjuk 20 ezer emberenként egy ügyfélszolgálat (sőt okmányiroda) talán nem lenne túlzás.