"Sajnos Flaviust nem igazán érdekli, ami érthető is, hiszen a kereszténység addigra "elment" Júdeából."
Én pontosan azt tartom valószínűnek, hogy "nem is járt" Júdeában. A diaszpóra-zsidók számára Júdea és Jeruzsálem afféle kultikus óhaza volt, ahogy az amerikai olaszok, írek viszonyulnak saját óhazájukhoz. Megfejelve mindez egy nagyon erős vallási elemmel.
Nyilvánvaló, hogy egy, a zsidó vallás egészét megújítani kívánó vallási reformmozgalmat palesztinához kellett kapcsolni, hiszen az a zsidók szellemi forráshelye. Az apostolok (el)vándorlása pedig lehet a szimbolikus sztori, ami "megmagyarázza", hogy Júdeában miért nincs nyoma a kereszténységnek olyan sokáig.
"Nem tudom, nem-e OFF az újszövetség történelmi hitelességőről vitatozni?"
Ha történelmi érvekkel próbálunk, akkor nem. Ha percenként oda jutunk, hogy a Biblia megkérdőjelezhetetlen érvényű forrásmű, akkor törvényszerűen átcsúszunk vallásfilozófiába.