Hát, szerintem nézzük akkor:
Gyöngyösfalu a vonal közepén található, kb 12 perc a Szombathely-Gyöngyösfalu és 12 perc a Gyöngyösfalu-Kőszeg menettartam, visszafele irányban 14 és 10 perc.
Namost tételezzünk fel egészes szimmetriát, amiből és a félórás ütemből következne, hogy Gyöngyösfaluban óra:30-kor és óra:00-kor lenne kereszt.
Tehát a képzeletbeli menetrendünk talán így festene.
18 48 Szombathely 44 14
30 00 Gyöngyösfalu 30 00
42 12 Kőszeg 20 50
Tehát ez azt jelentené, hogy Kőszegen 8 perc lenne a fordulásra, Szombathelyen pedig 4, ami ugye meglehetősen szűk. Egyik végén még csak-csak, nede mindkettőn már elég gázos. És ugye még vegyük bele a képletbe az is, hogy Gyöngyösfaluban az egyik irány vonatainak (legyen most ez a Szh-Kőszeg irány) félre is kéne állnia, tehát pár perccel korábban (legyen most 3) kéne érkeznie.
Tehát a képzeletbeli ábránk a következőképpen módosul:
15 45 Szombathely 44 14
30 00 Gyöngyösfalu 30 00
42 12 Kőszeg 20 50
Mint láthatjuk így már csak 1 perc maradna irányváltása Szombathelyen, ami már-már fizikai képtelenség és agyonfeszítettség egyben, tehát itt kéne becserélnünk a 3. szerelvényt, így minden szerelvények Szombathelyen 31 perces állásideje lenne.
Ja és ugye, ha megfelelő nagyságú utasforgalomban gondolkodunk, akkor ugye 3 szerelvény, de egyben ebből fakadóan 6 motorkocsi kéne hozzá.
Lehetne a páratlan vonatokat félreállítani a párosak helyett, ekkor Kőszegen 5 Szombathelyen 4 perc fordulóindőnk lenne, ami azért ismételten elég szűk...