Árpi Creative Commons License 2009.04.25 0 0 10096
Az a baj, hogy mifelénk a közlekedéstervezés sokszor nem szakmai alapokon, hanem divat szerint zajlik. Kitör a körforgalom-divat: akkor mindenhová azt kell építeni. Kitör a forgalomcsillapítási divat: akkor mindenütt le kell lassítani a haladást. Függetlenül a hely adottságaitól. Mert lehet vizionálni gyalogos belvárost bárhová, de a kérdés valójában az, hogy a jónak vélt elveinket, vagy az embereket akarjuk-e szolgálni a fejlesztésekkel.
Ha az embereket, akkor először is azt kell vizsgálni, hogy miért is mennek oda az emberek, ahova. Hiszen a legritkább eset, amikor egyszerűen azért, mert szeretnek dugóban autózni...
Ennél sokkal gyakoribb két másik ok:
1. Oda kell menniük, mert ott van dolguk. És azért van pont ott a dolguk, mert az intézmény, ahol az ügyüket intézhetik, pont ott van.
2. Máshol van ugyan dolguk, de a legjobb útvonal még a dugó ellenére is arrafelé vezet. Mert pl. ugye a Tárnoki úttól is el lehet jutni Ercsibe az M7-M0-M6 útvonalon, csak nem biztos, hogy megéri ekkorát kerülni.

Vagyis ha csökkenteni akarjuk a forgalmat, akkor decentralizálni kell a várost, és kerülőutakat kell kialakítani. Utóbbiban viszont nem szabad megfeledkezni arról, hogy az nem megoldás, hogy a városközpontban lakó 5000 ember helyett máshol lakó 5000 életét lehetetlenítjük el.
Előzmény: tutus1 (10094)