"Isten nem mindenható,ha van szabad akarat".
"Az identitást úgy is meghatározhatjuk: én tudattal rendelkező mozgás.Az identitás a létezés egyik dimenziója,mozgás a mozgáson belül,a mozgás önmegvalósítása.
Az identitás tehát nem más,mint a mozgás hatása önmagára.Identitás nélkül a mozgás értelmetlen,mert nincs semmi,amire hathatna.A mozgásoknak természetüknél fogva önmagukból és működésükből identitásokat kell teremteniük.
A mozgás a belső világmindenség belső vitalitása-a mozgás maga a dilemma,melyet két hatóerő hoz létre,egyfelől a belső vitalitás vágya és törekvése,hogy tökéletesen materializálja önmagát,másfelől az a tény,hogy ezt nem képes megvalósítani.
Ez az első dilemma mozgást eredményez.A mozgás önmagára hatásából,mint láttuk,kialakul az identitás.
A mozgás,vélhetnénk,természeténél fogva elpusztítja az identitást,hiszen a mozgás változást idéz elő,és minden változás fenyegeti az identitást.
Téves azonban azt képzelni,hogy z identitásnak stabilitás az alapja.Az identitás állandóan a stabilitást keresi,de a stabilitás elérhetetlen.Ez a második dilemmánk.
Az identitás szakadatlanul stabilitásra törekszik,viszont a mozgás szakadatlanul változásokat idéz elő.Ez a dilemma egyensúlytalan állapothoz vezet,melynek csodálatos mellékterméke az én tudata.Mert a tudat és a lét nem finoman kiegyensúlyozott helyzetekből áll elő,hanem épp a kiegyensúlyozatlanságból,melynek hatalmas a teremtő ereje.
A tudat tehát nem önmagában létező dolog.A tudat a mozgás egy dimenziója,,szinte csodával határos állapot,amelyet kreatív dilemmák sorozata tesz lehetővé.
az én-tudat az az állapot,amelyet a harmadik kreatív dilemma hoz létre,amikor az én-tudat megpróbálja függetleníteni önmagát a mozgástól.Mivel ez nyilvánvalóan lehetetlen,mivel mozgás nélkül sem tudat,sem identitás nm létezhet,előttünk áll a harmadik dilemma.
Az én-tudat ilyen szempontból is a mozgásban,annak részeként létezik.Másfelől viszont az én tudattal együtt jár egy olyan állapot,amikor megpróbálja magát leválasztani a mozgásról-a tudat megpóbálja objektívnek,tőle függetlennek látni a mozgást.Úgy akarja látni,mintha az ego cselekedeteinek következménye volna,holott az ego létezésének oka.
Ez a három dilemma a valóságnak három olyan területét rajzolja körül,ahol a belső vitalitás megtapasztalhatja önmagát.És itt találjuk meg az okát annak,hogy a belső vitalitás miért nem képes önmagát tökéletesen materializálni.Mert maga a mozgás ,amely a vitalitás materializációjával jár,máris módosít vitalitás belső dimenzióin.
A mozgás,a belső vitalitás sohasem teljesítheti be önmagát.Materializálódjék bármilyen formában,azonnal megsokszorozza a további materializációk lehetőségét."
-Jane Roberts:Seth megszólal
Bocs,hogy belepampogtam,nem vagyok szektás,ez is egy olvasat,amiben áttételesen szó van a topik alapkérdéséről is.Nem biztos,hogy így van,ez egy lehetséges "forgatókönyv",nem kell nekem ugrani,ha valaki érdekel,majd írok még,ha nem,és savazás lesz a dologból,ám legyen.