takarito Creative Commons License 2009.04.17 0 0 2310
Olyan a lelki érettséget Mózes elképzeléseihez hasonlítani, mint ha a szárnyaló sast hasonlítanád egy földtúró vakondhoz. Mózes törvényei nem lelki érettségből, sem felvilágosultságból nem származtak, hanem egy nép fölötti hatalom megszerzésének diktatórikus elveit fogalmazta istenhívő keretek köz, ezzel mintát adott a világnak arra, hogyan kell az Istentől az Isten nevében eltávolodni.

Soha nem volt az Isten eszköze a saját maga által teremtett nép korbáccsal és kövekkel való nevelése, ellenkezőleg, az Isten nevében alkalmazott és törvényesített megfélemlítő eszközök az Istentől való eltávolítás módszerei voltak minden korban, vezető prófétájukkal: Mózessel az élükön.

Az idézett tízparancsolatbeli részlet is ennek a szolgaságba döntésnek az elvét fogalmazza meg, megfélemlítse mindazokat, akik nem kívánják Mózes Úristenének szolgálatát. Mégpedig álnok módon támadva meg azokat a fiakat, akik nem tehetnek apáik szolgaságot nem vállaló hozzáállásukról.

Milyen jogon bünteti az atyák vétkét meg a fiakban Mózes, amikor azok szolgai eltökéltsége még be sem bizonyosodott?

Mózes esetében szó nincs arról a szellemi magasságokról, amit az anyagisággal szeretnél szembeállítani, mivel Mózes célja a szolgai engedelmesség kivívása volt az egyén megfélemlítésének eszközével, az ember szellemi magasságától való megfosztásán keresztül. Mózes nem tekintett semmilyen szellemi magasságot, mivel az olyan ember elszakad az engedelmességtől, hiszen felismeri Mózes hatalommániájában az istentelenséget. Mózes legkisebb parancsolata sincsen az Istentől, még akkor sem, ha valamilyen módon összhangba hozható az Isten szándékaival.



Előzmény: Rév-Földi (2309)