Szia!
Mi a véleményed az Elisabeth-ről?
Nekem az a kedvenc darabom, mely elég hitelesen dolgozza fel szerintem Sissi életét; aki szabadságvágyát, életét, öntörvényűségét, élni akarását adta fel azzal, hogy császárné lett, illetve Ferenc József oldalán társra talált. Időközben, mint tudjuk, kapcsolatuk megváltozott, melyek hatáséra elvesztette gyermekeit, férjét, s már édesapja is meghalt, aki többé, mint oltalmazója, példaképe, esetlegesen "megmentője" már nem lehetett Mellette! Fura ez a dekadencia, ami átlengi a darabot; hiszen habár végig ott a Halál-vágy, az a megmagyarázhatatlan földöntúli szerelem, szenvedély a Halál iránt, mégsem válassza Őt, a béklyóktól való szabadulást, hanem végig küzd, próbálkozik, ám végül bekövetkezik az elkerülhetetlen...
Nagyon tetszik ez az új aspektus, miszerint a Halál-Szerelem egy és ugyanaz; és a Halál közelsége világít rá az élet sokrétűségére!
Személy szerint én 4-szer láttam élőben a darabot, ami hihetetlenül megfogott minden alkalommal, minden szereposztásban:
Kamarás Máté a markáns, félelmetes, karizmatikus Halál; Szabó P. Szilveszter a sejtelmes, míg Mester Tamás az elkerülhetetlen.
Bálint Ádám és Bereczki Zoli szerintem nagyjából ugyanazt az anyukája által irányított "kisfiút" mutatják be, mindketten kiválóan!
Vágó Bernadett a fiatal Sissi-szerepben verhetetlen, Janza Kata az érett nő szerepét alakítja a lehető legjobban, Füredi Niki pedig a két figura keveréke, legalábbis számomra. Vágó Detti és Máté szereposztásában "jött át" nekem leginkább a darab, ám mivel Mindenki egészen másként alakít, ízlések és pofonok viszonyának megfelelően Mindenki rátalál arra a párosra, aki Őt leginkább "megfogja"!
Lucheni-szerepben Földes Tamás az Örök; aki, ha bejön a színpadra, képtelenség másfele figyelni, amit azért Száraz Tamás alakítására nem lehet így elmondani...
(de gyakorlat teszi a mestert)
Láttam Bécsben az eredeti osztrák-verziót Kamarás Mátéval, s azt kell mondjam, teljesen más Halállal találkozhatunk ott...
Mit gondoltok, Szerintetek milyen ez a nézőpont, megvilágítás? Jó az, hogy a Halál közelségében világít rá a darab az élet igazi értékeire, az önmegvalósítás fontosságára?
Ez a kedvenc musicalem, amit már csak azért is a legjobbnak tartok, mert Mindenki talál benne egy-egy olyan motívumot, jelenetet, párbeszédet, mely a saját életére is elmondható volna... Erről kinek mi a véleménye? Érdekel, Ti mit gondoltok!