Rufella Creative Commons License 2009.04.01 0 0 1674
folyt.
Dàvid a szisztémàt habiru (=kavart) hasznàlatra alakitotta. Központositotta a kiràlyi és egyhàzi hatalmat, a Sion-Cion-i istentiszteletet a kiràlyt àllitotta a középpontba, aki többé nemcsak hivatalnok hanem az Isten és nemzet közötti kapcsolat közvetitöje is. A koràbbi idökben Sechemben és màshol az Isten és nép között a törzsfök közvetitettek. Ezt tanulta el Mozes a kenita (= turàni - James Biblia) Jethrotol.
A jebuzita kultusz vagyis hatalomközpontositàs àtvételével Dàvid uj istentiszteleti formàt adott a zsidoknak. Yahwet tette az istenségek fölé. Yahweh a vilàgteremtö, a nemzetek ura, kiràlysàgok alapitoja és Sion/Cion a vàlasztott kiràly, a fölkent Dàvid széke. Yahveh is a Zionon tronolt és az ö kiràlya Dàvid a jobb keze felöl ült. A jebuzitai papkiràlysàg törvényeinek és szokàsainak héberre korcsositàsa megengedte Dàvidnak, hogy egy szereg elsö- és màsodlagos feleséget tarthasson (Sàmuel 2. K. 5:10) és legkéjesebb kalkulàcioja a turàni hittita Uriàs agyonverettetése volt, hogy gyönyörü feleségét megeröszakolhassa...Dàvid egyik fia, a hittita Bethsabatol született Salamon volt a zsidosàg legbölcsebb uralkodoja. A szenvedélyben apjàra ütö Salamon...több, mint egyezer àgyast tartott.
Az östuràni jebuzeusok ösi hitvilàgànak és àllamrenszerének elzsidositàsa utàn a Szent Vàros Urusolyma és Dàvid a vàrt Messiàs prototipusa lett...ilyenformàn a nép a késöbbi idökben a Dàvid-hàzbol vàrta a megvàlto jövetelét...Stb...

Előzmény: Rufella (1670)