Nem keverem össze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Az ET rövidítés amúgy a német "einpress tiefe"-ből ered, angol nyelvterületen "wheel offset"-ként ismeretes.

A = ET érték
B = A felni szélessége (1 col = 25.4 mm)
C = A felni középvonala
D = Rögzítési felület
A fenigyártó cégek a felni mélységét ET szám alapján határozzák meg.
Ez az érték általában fel van tűntetve a felnin a gyártó által. Pl. a 911-es Porsche Fuchs felniken a felni belső oldalán található. Az Et szám nagyban függ a felni szélességétől és akár negatív értékű is lehet.
Az ET értéket milliméterben mérjük és a következőképpen határozzuk meg:
(B / 2) + A =
a felni szélessége a rögzítés helyétől, (D) az autó irányában mérve.
(E+A ..lásd az ábrán..)
(B / 2) - A =
a felni szélessége a rögzítés helyétől, (D) a felni külső részének irányában mérve.
(F ..lásd az ábrán..)
Példa:
Felni szélessége = 7" (azaz 7 "col")
ET érték = 43
B = 7 x 25.4 = 177.8 mm
A = 43 mm
(B / 2) + A =
(177.8 / 2) + 43 =
88.9 + 43 = 131.9 mm
(= a D értéke a belső oldalon, vagy E+A az ábrán)
továbbá..
(B / 2) - A =
(177.8 / 2) - 43 =
88.9 - 43 = 45.9 mm
(= a D értéke a külső oldalon, vagy az F érték az ábrán)
Hogy leellenőrizhessük számításunkat:
131.9 + 45.9 = 177.8 mm
177.8 / 25.4 = 7" (azaz 7 "col")