Azzal azt hiszem egyetértünk, hogy rep. modellbe, v. sárkányrep.-hez nem éppen ideális, a turbófeltöltőből készítet gázturbina!
Az inkább stabil turbinaként jó, vagy mint Xantia akarja gokart hajtásra, de itt már megint más kivitelezés kell, merthogy a tömege, nagyon számít.
Ami pedig a tiszat gázhajtást illeti, nem stimm, ugyanis, a földgáz szóba sem jöhet (200bar kell a cseppfolyósításához és jó vastagfalú tartály) de a kalórikos értéke is csak 1/3-ad része a PB-nek.
PB esetén meg azt illene tudni, hogy 1 palackból 1,5Kg/h gáz vehető ki a palack ledermedése nélkül, ill. hogy ne cseppfolyós állapotban jöjjön ki.
Ha viszont elpárologtatót használunk, akkor, gyakorlatilag nincs a gázkivételnek ilyenféle határértéke. Gondolj csak a hőlégballonokra, mi is az a spirális cső az égő kürül! Nem regeneratív hűtés, hanem elpárologtató!
Így nézve, nagyobb teljesítmény esetén, a PB-s megoldás sem túl egyszerű.
A felhasználás célja az ami dönt, arról, hogy miként kivitelezzük, az elv ugyanaz, de a megoldás az egyáltalán nem.
Más:
Tegnap számolgatuk repülős barátommal egy családi összejövetelen azt az ominózus 11.000 métert, ahová fel szeretne jutni a rotax mototos "pasi" gázturbina segédhajtással. Az eredmény? Max. 4-5 ezer méteren a légcsavart elfelejtheti, és (már ha tudja) a lapátokat 180 fokba kell állítani, innen 80Kp tolóerejű turbina, úgy 65perc alatt fogja feltoli 11E-m. re a cuccot. Röviden nem elérhető cél:-)
Üdv:t.