Amikor több mint 20 évell ezelőtt Trabantom volt, abban volt átfolyásmérő. Az szerintem technikailag úgy működött mint a lakásunkban a vízóra. Zárt rendszer, benne egy lapátkerék, amit az átáramló benzim forgatott és ezt a mozgást egy elektrónika átalakított led-es jelekké, de ez több mint 20éve volt /1985/.
Amikor már komolyabb technikáim is voltak, ott kellett rájönnöm, hogy nemcsak ejtőtartály, meg vákumos ée mechanikus AC pumpa van a világon, hanem már a villanymotor is tud üzemanyagot nyomni.
Na és ezeknél a szerkentyüknél láttam azt, de a diesel Opelre is érvényes, hogy az üzemanyagtartályból kettő csőcsatlakozás van. Ezgyiken szív, a másikon a felesleget visszanyomja. Tehát itt már átfolyást szerintem lehet mérni, de értelmetlen dolog, hisz a felszívott anyag nagyobb része visszakerül a tankba.
Én nem tudom, hogy mi alapján határozza meg a fogyasztást.
A GTI golf műszerfalában pillanatnyi fogyasztásmérő volt, ő a szívócsonkról leágaztatott csővel /vákuummal/ mért, de a régi autósoknál is fellelhető volt az utólagosan beszerelt fogyasztásmérő, ami színtén vákuummal mért.
Itt már komoly elektrónikák vannak, ami ráadásul az enyémben hibádzik is, ezek működését én már nem ismerem.
Mészi