frecska Creative Commons License 2009.03.17 0 0 806

HALI.

 

Én másképpen tudom, a francia rendszernél van az, hogy egy kis műanyag tartályból speckó folyadékot adagol , ami utánégetőként kiégeti a kormot. Hátránya hogy a tartályt néha töltögetni kell szakszervízbe.

A németek a katalizátór magas hőfokát használják ki, szó nincs arról hogy a kormot gyűjtené és azzal együtt kidobod a fél autót, mint a légszűrőt.

A lerakódott kormot kb 3000 es fordulaton 10 perc alatt égeti el tökéletessen, rövidebb távokon ez 25 perc is lehet, persze mindezt elektrónika figyeli.

Biztos vagyok benne hogy az enyémbe is van, mível semminemű koromfelhő nem távozik az autóból, gyorsulás esetén.

Tulajdonképpen azért érdekelne, mert a súllyadó törvényben van egy rész, ami a környezetvédelmi besorolás alapján 20-30% kedvezmény járna. Vagy adható.

Előzmény: öcsiba (802)