Szia Xplod!
Van itt ez az "elfeledett kérdésed" Válaszonék rá, ha szabad.
"Egy kérdés.
Ha 2 áramu a hajtómű és utánégetővel van ellátva a másik áram levegőjét hol vezetik vissza?Merthogy valahol vissza kell
És mivel az oxigén dus levegőt szállit ki lenne az az idiota tervezőmérnök hogy ezt a levegőt nem használná fel az utánégető táplálására ,nem?"
A 2 áramú hajtómű külső áramát nem egy zárt helyre vezetik be!! Természetesen visszavezetik a következőképp: elöl bemegy, hátul kijön (Ventillátor esetén). Megcsapolás esetén: kompr. fokozat megcsapolásánál indul a külső áram, és szintén hátul kijön.
Az "Idióta tervezőmérnökök" nem is olyan idióták, mert abban igazad van, h. a külső áram "tiszta" levegő, minek vezetnék az utánégetőbe amikor a hajtóműben már megvan a légfelesleg miatt, az utánégető működéséhez szüks. levegő??
Ez egészet komplexen kell nézni,(!) és akkor mindjárt érthető, mivel a légfelesleg nem azért magas, hogy az utánégetőt működtesse, hanem mert hűti a hajtóművet, (T3max. alatt maradjon!!) és ennél egyszerűbb módszert nem is lehet elképzelni (!), tehát szükségszerű, és ha már ott van, miért ne használnák ki.
(A légfelesleg egyébként automatikusan állítódik be, épp úgy, mint ahogy a pompázs szelepeket is automatikusan vezérlik).
Az a "szutyok 40 éves MiG-21" hajtóműve azért úgy látom még elég bonyolult.
Kár lenne mindjárt a 2-3Ds tolóerővektorszabályzású hajtóműveknél kezdeni szerintem.
Ui. Xantia99 írta, hogy kezdenek visszatérni (Vadászgépeknél) az egyáramú hajtóműre, ami érhető is, mivel a 2 áramú, csak 1M alatti gépeknél gazdaságos, és a vadászgépek, többnyire szuperszónikuasak.
Azért a B2B-nél és a lopakodó jellemzőkkel bíró gépeknél ma is az égésterméket friss levegővel keverik közvetlen a kilépés után, elkerülendő az infravörös érzékelőfejjel szerelt "tüzelj,és felejtsd el" típusú rakéták meglepetését.
Üdv:t