Én sem étrem, de biztos, hogy látszólagos paradoxonról van szó, mert feloldható, hiszen mégiscsak annyit foroghat. Majd jobban utánanézek, így csak azt tudom elképzelni, hogy vagy a lapátok hangsebesség felettiek, vagy a már a kerékkel együttmozgó levegőhöz képest kell a hangsebességet értelmezni, mert ekkor, már nincs akkora különbség a levegősebesség, és a járókerék között. Talán mindkettő szerepet játszik.
A "helyi hangsebesség" ilyen jellegű definíciója talán választ adhatna.
Mindez csak 1 teória nem több, ám ha úgy gondolom, hogy (persze csak elvben) pl. akkora szélsebességben repül 1 repgép, ami majdnem a hangsebesség, és persze ugyanabban az irányban, akkor a repülőnek + pont a szélsebességgel kéne repűlni, és még annyival többet, mint amennyivel a szésebesség elmaradt a hangsebességtől.
Nem tudom érted-e mit akarok mondani, de ez mind csupán fikció, "hangos gondolkodás" semmi több! (a lapátok viszont szinte biztos vagyok benne, hogy hs. felettiek.)
Mad megkeresem a pontos magyarázatát.