stevie wonder Creative Commons License 2009.03.10 0 0 9348

Nézegetve a különböző hirdetéseket feltünt, hogy a kormány közepe sok esetben sötétebb árnyalatú, mint maga a "karika". Ez természetes, vagy már arról árulkodik, hogy pukkant a lufi?

 

 

Termeszetes is lehet, meg legzsakcsere is. Ha legzsak nyilt, annak szamos egyeb jele is van -- a legzsak nem szokott csak ugy magatol kidurranni. Ha nem tudod, mik ezek a jelek, akkor nem erdemes itt elmagyarazni: csak szakertovel menj autot vasarolni.

 

 

Mivel 40-70ezer km-es kocsiban gondolkodom érdekelne, hogy egy 60 ezres szervízben mi van benne, illetve sacc mibe kerül?

 

 

Egy benzines Octavia 60 ezres szervize nem tul izgalmas, a "sima" alapszerviznel (olaj, olajszuro, levegoszuro, pollenszuro) egy gyertyacserevel tobb, az kb 6-10e ft markaszervizes aron.

 

A Skoda ket evente irja elo a fekfolyadek cserejet, es harom evente a hutofolyadeket -- ezekbe bele lehet futni, de nem szamottevo tetelek. A gyari fekbetetek is kb 60 ezer kornyeken kopnak el. Szerencsere ezek egyike sem komoly kiadas. A nagyszerviz 90 ezer kilometernel van (vezerlescsere), az sokkal jobban faj, maszek szervizben is vagy 40-50 ezerrel dobja meg a sima szerviz koltseget.

 

 

A Suzuki elkényeztetett: Csak tankoltam és mentem, néha cseréltem olajat, meg a szervízkönyvnek megfelelően a kopó cuccokat, és mentem, mentem... 5 év alatt több mint 100ezer km-t. Nyugtassatok meg: A Skodában sem fogok csalódni, illetve kérdeznem, hogy mire érdemes külön odafigyelni? Olyat pl. hallottam, hogy a vízpumpákra jellemző, hogy 60-80ezer km-nél vége.

 

 

Ez a vizpumpa dolog nekem uj. Termeszetesen barmi barmikor elofordulhat, de pont a vizpumpa nem jellemzo. A kisebb motor termosztat-problemai mar inkabb jellemzoek, de ez nem vezet az auto megallasahoz, es a javitas sem raketatudomany.

 

Az Octavia fodarabjai kiforrott, egyszeru, eppen ezert megbizhato alkatreszek, inkabb a periferiak apro gondjai okozhatnak gondot, de nem jellemzo az sem. Eleg tipikus pl az ingadozo alapjarat (a fojtoszelep tisztitasaval par perc alatt orvosolhato), vagy az ablakemeloben egy apro muanyag alkatresz ongyilkossaga (a fembol keszult, utangyartott darab ara kb 5 liter benzin). A futomu egyes alkatreszei is elfaradhatnak (stabilizatorpalca, szilentek, "kutyacsont"), de a javitas nem draga.

 

A gyari kuplung, kipufogorendszer, kerekcsapagyak, lengescsillapitok stb 150-160 ezer kilometerig hozzanyulas-mentesek. (Volt egy csomo ceges autonk, amiket ennyi futasteljesitmennyel adtunk el, es ilyenekre egyiknel sem kellett koltenunk.)

 

Vegezetul még arra hivnam fel a figyelmed, hogy az a 2005-os Octavia, amit 40 ezer kilometerrel 1.8-ert meg lehet venni, az jo esellyel a jelenlegi "valsagban" is valami problemas darab. 

 

Az egyik ismerosom 1.8-ert arulja a makulatlan allapotu, igen jol felszerelt (Fresh) 1.6-os autojat, de az 2002-es, es 130 ezer van benne. (Egyebkent batran ajanlom figyelmedbe, ha ilyen autot keresel.)

Előzmény: Yanee GLS (9343)