Nem, sajtmedve, nem a biztonságot vesszük lazán - hisz mindnyájan autósok vagyunk, szabadlábon is vagyunk - és vélhetően egyikünk sem gyilkolt meg, vagy nyomorított meg egy életre senkit az autójával.
Én - hogy a magam nevében beszéljek - 33 éve tekerem a perecet...és volt, amikor nagyon-nagyon ótvar autókon - és még ótvarabb utakon - amilyeneken a kor és a rendszer engedett.
Km-t ne kérdezz, mert azt már csak megbecsülni lehet a 33 év távlatából....de évi átlag 30 ezret simán számolhatunk.
Ezalatt az idő alatt soha, egyetlen egy karcolást nem ejtettem sem máson, sem magamon...és kisebb koccanásokon kívül soha semmilyen közlekedési eseményem nem volt.
Sőt, 33 év alatt tudtam úgy vezetni - hogy mások sem akartak soha megnyomorítani...vagy csak tudtam hogy kell elkerülni az ilyeneket.
Szóval - így is lehet vigyázni a közlekedés biztonságára - nem csak úgy, hogy összevásárolunk mindenféle méregdrága, parasztvakító bizbaszt...hogy az majd pótolja az autóvezetői tudást, gyakorlatot és felelőség-érzetet. - A tükörjégen az ABS-es autó se fog sem megállni, sem kanyart bevenni - ha a vezetőjének fingja sincs sikos úton vezetni. ABS-el nem is lesz.
- Akinek tolatóradar kell az autójába, hogy beálljon a garázsába - azt nem lenne szabad közúti forgalomba kiengedni.
- Aki olyan marhán és felelőtlenül vezet, hogy képes megborítani egy lakókocsit....az a stabilizátoros vonófejjel is meg fogja borítani.
Komoly ember soha nem kergeti meg úgy a futóját - hogy azt majd a stab-fej kelljen megfogja a borulástól. Borított már itt meg valaki lakókocsit?Szerintem pont a méregdrága bizbaszok jelentik az igazi veszélyt - mert azt hiszi a gazdájuk - hogy ha már annyi pénzt kiadtak (kidobtak) értük - akkor onnantól már mindent lehet - és a nemlétező vezetési tudásukat - majd pótolja a drága kütyü.
Nem pótolja.
.