Sziasztok
Diffúzor=szívócső
(Xplod is helyesen írja a fúvókát, van ahol így említik, bár Mi ugye azt másképp értelmezzük; mint tüz.anyag befecskendezési pontot/alkatrészt).
A diffúzor a kompresszor szívóoldala elött levő szűkülő csatorna,(idom) amin keresztül a levegő a kompresszorba jut. Ha levegő áramlik rajta és sebessége kisebb mint 1M,akkor az áramlást gyorsítja, ha a légsebesség magyobb mint 1M akkor lassítja. Ettől lessz az ellenállás, (ahogy a szaki írta "folytás") és szinte semmi + levegőszállítás, minthogy a turbinalapátok nem szuperszónikus profilozásúak. Jónéhány modell turbinánál is megtalálható ez az ívesen szűkülő szerkezet, a radiálkompresszor elött. Kerülendő a jelenség hiszen a légsűrítő/turbina a max. megengedett f/p fölé emelkedhet, és szétrepülhet, de a hajtómű is károsodhat. Nem tudom milyen összefüggésben írta a pacák, levegőben repülő rep. gépre szerelt gázturbinára, vagy stabil turbinára, bár lényegtelen, minthogy a mozgás viszonylagos. Nem szabad túl szűkre/hosszúra csinálni (A beömlőátmérőnél tilos kisebbre készíteni), amennyiben meg nincs, fel sem léphet a jelenség.
Nagyobb gond, hogy valamiképp mérni kéne feltétlenül a turbó fordulatszámát, nehogy túlpörögjön az adott járókerékre megengedett maximumon, figyelembevéve, hogy ezek használt turbók, nem tudni, anyagkifáradás szempontjából hogyan is állnak, de egyébként is mindenképp, mint az egyik legfontosabb jellemzőt.
A kompresszordiagramok valós adatokat szolgálnak, de mindég feltüntetik (legalábbis kéne) a megengedett max. f/min.-ot.
Üdv:t.