Chabee87: Mér' és az nem a vasút belső része?
Ha nem a Startnál kötne ki a vége, attól még a teljes vasút éves állami támogatásigénye ugyanakkora maradna. Ez is csak játék lenne a számokkal.
Nem ilyen egyszerű. Vannak persze tételek, amik a vasúti közlekedéssel kapcsolatosak és a végén a startra van ráterhelve (mert a cargó nem lehetett/nem merték), de nagyon sok olyan tétel van, aminek nulla hasznossága van a vasúti közlekedésre és mégis odakerül, meg egy hasonlóan nagy halom költség van, ami egy jól működő vasúttársaságnál egyáltalán nem jelentkezne.
De ezért nem csak a MÁV-ot kell szidni. Ha ezt az elmúlt 10-15 évben elfogadták a tulajdonos képviselői, akkor ez a helyzet valamiért nekik is megfelelő és nem biztos, hogy érdekeltek a megváltoztatásában.
De bárki, aki a máv(-start)nál jelentkező éves állami finanszírozási igényt a vasúti közlekedéssel kapcsolatos költségnek tekinti (és leosztja vasútvonalkm-re, vagy utasra), az vagy abszolút nem ért hozzá vagy szándékosan hazudik.