Össz-hálózati szinten többletköltséget okozott a különféle tevékenységek kiszervezése.
Mert amit korábban megcsináltak pl. az állomási alkalmazottak ( kis- és középállomásokon a váróterem, peronok takarítása), azt most külön cég végzi el, miközben a vasút valamelyik szakágának alkalmazottja ott ül továbbra is... 10 év alatt öt-hatszorosára nőtt a vasút vesztesége, illetve támogatásigénye. Ekkora infláció azért nem volt.
El tud számolni a vasút a kapott pénzzel? Nem. A START különösen nem, ezt már az ÁSz is felvetette párszor.
A szabadjegyet pedig eltöröltem volna 2007-ben, amikor az összes többi kedvezményt csökkentették.
Az egyszerűsített üzemvitel legfőbb ellenzői éppen a vasút dolgozói, és főleg azok, akik az egyszerűsített üzemvitelben is dolgoznának - mozdonyvezetők, esetleg jegyvizsgálók. Az egyik, évek óta élet és halál között lebegő vonal egyik forgalmistája, akinek lehet, hogy pár hónapon belül megszűnik a munkahelye, a következőt szokta mondani: "Ha az az ára vasút megmaradásának itt, hogy mi ne legyünk, akkor keresünk másik munkát, de a vasút maradjon!" Ez is ritka.