>Sajnos a vasút szétdarabolását a kilencvenes évek elején nem területi, hanem tevékenységi alapon hajtották végre (nem egy-egy Vasútigazgatóságot választottak le kellő önállósággal felruházva a nagy MÁV-ról, hanem az egyes tevékenységeket választották külön-külön). Ez egy szándékos folyamat volt, mert csak így lehetett biztosítani, hogy végül az egész vasút belerokkanjon.
Mi gyilkolta meg a területi alapon leválasztott vasutakat? Azt a kettőt.
A MÁV.
Ez is okozza, hogy az egész vasút (illetve a magyar vasútnak a MÁVos része) belerokkant. Nem a szétválasztásba rokkant bele. A MÁVba.
>A kellő önállósággal felruházott vasútigazgatóságok Rt (ZRt) formába alakulnak, saját hálózaton saját járművekkel saját karbantartó részleggel, saját mozdonnyal. Bizony megérné nekik kimenni még Romhányba is a heti 2x3 kocsiért...
Miért, területi elven szétdarabolt MÁVnál kisebb az önköltsége az ilyen libikókafuvaroknak, mint a funkció szerint szétdarabolt MÁVnál?
A MÁV Cargo önállóan működhet. Mit gondolsz, az kimegy azért a heti 2x3 kocsiért?