Pedig nem írt hülyeséget "f k" olvtárs.
A sok-sok belső, MÁV-cégek egymásközti elszámolási tétel csak akkor lenne figyelmen kívül hagyható, ha egymás hatását kioltanák (te adsz nekem egy doboz gyufáért 1000 Ft-ot, jövő héten visszaveszed 1000 Ft-ért). De nem ez a helyzet, hanem ezek a felturbósított tételek végül a Startnál kötnek ki. Ezért kerül egy vonatkilométer annyiba, amennyibe.
Sajnos a vasút szétdarabolását a kilencvenes évek elején nem területi, hanem tevékenységi alapon hajtották végre (nem egy-egy Vasútigazgatóságot választottak le kellő önállósággal felruházva a nagy MÁV-ról, hanem az egyes tevékenységeket választották külön-külön). Ez egy szándékos folyamat volt, mert csak így lehetett biztosítani, hogy végül az egész vasút belerokkanjon.
Játsszunk el a gondolattal: 1990-ben a Vasútigazgatóságokat leválasztják a MÁV-ról, a MÁV csak olyan szerepű lett volna mint a Volán Egyesülés központja. A kellő önállósággal felruházott vasútigazgatóságok Rt (ZRt) formába alakulnak, saját hálózaton saját járművekkel saját karbantartó részleggel, saját mozdonnyal. Bizony megérné nekik kimenni még Romhányba is a heti 2x3 kocsiért...