Én azt írtam hogy a dolgozó kedvezményeket nem kapják automatikusan meg az új munkavállalók.
A régiek esetében is van és volt rá példa hogy már nem járt nekik dolgozói kedvezmény sem.
Kivéve a Start illetve ha a pályavasút leválik akkor sajnos ők is így járnak.
Magyarul a dolgozói kedvezményeket is megnyirbálták!
Ezek tények.
Még egy érdekes dolgot írok le:
Van a ellenőrzésre jogosultaknál a mozdonyon utazási engedély.
Ezt eddig ingyen és bérmentve megkapták a Forgalom szakemberei (az a pár fő) .
Most meg fizetni kell évi 110 000 Ft ot.
Pályavasútnak kell fizeti a Trakciónak.
És csak ez egy "piti" tétel.
Rengeteg MÁV Gépészet és MÁV Trakció valamint Máv Trakció és MÁV Start tételek vannak, amiről csak belül pár ember tud.
De a egykori MÁV cégek se olcsón dolgoznak sok esetben.
MÁV kert, MÁV Gép stb.
Gondolj bele, hogy a keresztbeszámlázások miatt mennyivel drágább a vasút a kiszervezések után mint a egységes vasút esetén!
Sajnos a végső nagy számla, a Start vesztesége ezekből tevődik össze.
Előnytelen közbeszerzések, meg olyan egymás közti tranzakciók forintosítása ami veszteséget növelő tényező.