Szia,
Én még nagyon új vagyok tds témában, de volt már pár autóm, BMW is. Nem vagyok autós szakember, de a bömöst hobbi szinten szívesen bütykölgetem. Ha neked is hasonló a beállítottságod, javaslom, hogy akár kissé elhanyagoltabb állapotú, de gazdagon felszerelt autót válassz. Eddigi tapasztalataim alapján mondom, hogy nem túl ördöngősség barkácsolni az e34-et. Ugyanakkor egy szar lengéscsillapító esetén többet lehet alkudni a vételárból, mint amennyibe az alkatrész kerül. Ha bontott cucc kell, ahhoz nagyon olcsón és gyorsan hozzá lehet jutni. Persze, semmivel nem jössz ki a végén olcsóbban, mintha vettél volna egy tip-top bömöst, csak kérdés , hogy találsz-e olyat. Megnéztem egy párat, mindegyiknek volt kisebb-nagyobb kínja. No meg, nekem az se mindegy, hogy most van egy kocsim, ami megy, és havontza X összeget költhetek rá, hogy még jobb legyen, vagy van egy kocsim, de egy fillér se maradt a zsebembe.
Az utólagos extrázás (pl. légkondi beszerelés) sokkal körülményesebb, talán még drágább is, mint pl. egy hengerfej csere.
Viszont ha szerelőhöz vagy szervízbe hordod a kocsit, hallgass a tapasztalt márkatársakra, akik megbízható helyről beszerzett autót javasolnak, akár alacsonyabb felszereltségi szinttel.
Még egy dolog: olyan ritkán kell váltani, nyomatékos a motor. Gondold át, hogy az automata váltó tényleg szükséges-e.