"A mai járműforgalom mellett a lehető legrosszabb a kerékpárokat (sőt, a segédmotoros kerékpárokat is!) a gépjárművekkel engedni össze"
Alapvetően ez nem igaz. Városban a kerékpárosok akkor szenvedik el a legkevesebb balesetet, ha az úton tudnak tekerni. Amint szeparálod a kerékpárosokat azzal kódolod a balesetet a kereszteződésekbe.
Ülj fel egy bringára akár Battán akár Pesten, tekerj le párszáz kilométert szigorúan kerékpárúton és észre fogod venni, hogy sokan szemrebbenés nélkül rádhúzzák a kormányt, mert a kerékpárút ápol és eltakar (holttérbe helyez, tereptárgyakkal eltakar, rendszeridegen helyre kéne figyelni, stb).
Sajnos nem egy olyan eset volt, hogy valaki pont emiatt halt meg (Stefánia#Thököly, Kőbányai#Horog).
Itt mégis egyfajta hallgatólagos kompromisszumot kell megkötni. Nem szabad letiltani a kerékpárost a felüljáróról, de aki nem mer ott tekerni annak lehetőséget kell nyújtani, hogy a kerekesszékesek útján gond nélkül átmehessen. Bár akkor is az utóbbit választaná néhány ember, ha az úttest 2*5 méter széles lenne...
De figyelembe kell venni, hogy ezzel beleviszünk két balesetveszélyes pontot a két hídfőnél.
"A kerékpárosnak a fenekéhez van nőve a nyereg?"
Alapesetben úgy kell kezelni. Nem normális az, amikor párszáz méterenként jön egy ilyen "ez még belefér" akadály. Ettől a kerékpárút "biztonságos" mantrája mellett a másik két kliséjét a "gyors és kényelmes"-t is megcáfoljuk. Gondolj bele, ha lennének olyan szakaszok, ahol csak tolhatnád az autót mi lenne?