Törölt nick
2009.02.21
|
|
0 0
382
|
Talán elkerülte a figyelmedet az a fénykép ami a dokumentumban egy éppen túldöntött fordulóban örökíti meg amint a pilóta szabálytalanúl túlterheli a gépet. Az UL gépet nem műrepülésre tervezték ahoz túlságosan el van gyengítve hogy beleférjen az idióta 450 kg-os súlyhatárba.
Csinálunk számításokat bőven, hogy milyen terhelésen milyen szerkezeti méretekkel kell rendelkeznie egy egy alkatrésznek és ebből összeadva mennyi lesz a gép maximális felszálló súlya kompozít alkatrészekből, vákumos technológiával mindent legyártva. Az jött ki eredménynek, hogy ha az +4.5 -3 G terhelést tudnia kell a gépnek akkor ~510 kg a felszálló súly, a +6 -6 G eléréséhez már közel 600kg-os felszállósúly jött ki. Ne feledkezzünk el az 1.8-as biztonsági szorzóról sem!
Egy túldöntött fordulóban a 4G terhelés elég mindennapos, de ha keményebben csinálja a pilóta akkor a 6G is előfordulhat. Az UL gépek a maguk 450kg-os súlyhatárukkal gyakorlatilag nem műrepülhető semmilyen körülmények között. Egy ilyen túldöntött forduló viszont már műrepülésnek számít egy UL gépnek. Szóval akkor nem hibázott a pilóta? De igen, ott van a fénykép a dokumentumban, csak a végkövetkeztetésben erről a tényről mélyen halgatnak. A fénykép környékén még említik is, hogy ez szabálytalan, de ennyivel el is intézték.
|
Előzmény: Vgyuri (381)
|
|