Sziasztok!
Pár napja csak olvasgatni volt érkezésem...
Téli gumi: sztem nem kérdés, hogy jobban, sokkal jobban tapad , mint a nyári; nem hogy megcsúszni, de szándékosan kézifékeseket dobálni is nehéz vele. Aki ezt vitatja, nem tudja, mit beszél, vagy csak valami tescogazdaságos t.gumival volt dolga. Tehát: télen KELL téligumi! Ha az előttem haladó dob a 1 satut, megáll (télivel), én meg nyárival belemegyek, én leszek a felelős, + neki a hátulja törik, nekem a hűtőm, a motorom... :-(
ABS: eleinte irtóztam tőle , de +szoktam. Ma (a kedvetekért :-) ) kísérleteztem egy kicsit. Eredmény : kis sebességnél, havon jól elcseszi a fékutat :-( a kerék előtt feltorlódó és plusz tapadást adó hótömeg hiánya miatt (gindolom más laza közeg esetén dettó).
Ez azt is jelenti, hogy adott esetben egy hóval borított, csúszós lejtőn a rendszer beavatkozása miatt nem lehet megállítani a kocsit, holott ABS nélkül megállna :-(
Ilyenkor semmit nem ér, hogy irányítható marad, nekem a helyem fogy el!!! (kollégám az OFF Mégane-jával koccolt le így a lejtő végén épp' elsőbbséget adó autót). Ilyenkor tehát jó lenne kikapcsolni. Igen ám, de az esetek többségében mégis jó hogy ott a rendszer (minél nagyobb sebességről kell minél rosszabb vagy egyenetlenebb tapadás mellett megállni). Az én gondolatom a következő: kapcsoljuk le az ABS-t, de csak amikor a helyzet megkívánja. Arra gondolok, hogy szükség van 1 nyomógombra, amelyet és ameddig nyomunk, a blokkolásgátlót blokkoljuk ;-)
Úgy oldanám meg, hogy az ABS biztijével kötném sorba, és valahol kézreeső helyen szerelném föl. Akiben van annyi tudás és lélekjelenlét, hogy tudjon ABS nélkül manőverezni, annak sztem nem túl nagy feladat egy kis sebességű "sodródásnál" (mint fenti példa) odanyúlni és gombot nyomni a fékezés idejére.
Mondjuk a gyár is finomíthatna a szoftveren, hogy 25-30 km/ó alatt magától kapcsoljon le...Mi a véleményetek?