Fehérszakál Creative Commons License 2009.02.20 0 0 376

Az első pont magában nem okozta volna a balesetet, ahoz sokkal több tényező együttállása kellett. Ezt szépen sorjában le is írja a jelentés.

 

A 2. pont az csak kekeckedés. Mindenki tudja, hogy a UL-ek a 450kg-os súlyhatárba csak úgy férnek bele, ha szerkezetileg elgyengítik. Ez a gép cirka 20kg-al volt túlterhelve a balesetkor. Ha nem lennének ennyire kihegyezve az UL-ek a súly miatt akkor meglenne a lehetőség biztonságos gépek építésére. Pont ezért folyik a harc évek óta sok országban hogy emeljék fel az UL súlyhatárt 450kg-ról 600-650 kg-ra mert akkor már biztonságos gépeket lehet építeni amik nem fognak egy túldöntött fordulóban széttörni. Sok országban már fel is emelték a súlyhatárt mert belátták, hogy a biztonság sokkal fontosabb mint a 450 kg súlyhatár betartása. Itt magyarisztánban is évek óta folyik a harc emiatt, de a hatóság hallani sem akart róla. Mereven az elavult nemzetközi sztenderdet követték.

Ha ezt a gépet nem UL-ben hanem VLA-ban vizsgáztatták volna le akkor simán belefért volna ezzel a töblet súllyal a kategóriába, máris egy kekeckedési ponttal kevesebbje lett volna a hatóságnak.

 

Hibázott a pilóta is és hibázott a gyártó is a hatóság is, közös a felelőségük a balesetért.

Előzmény: Vgyuri (375)