misinator Creative Commons License 2009.02.20 0 0 2669
Üdv Lineások!

Időnként átszoktam kémkedni hozzátok a márkahű, de "tipusáluló" Petrvs és Daty után az Albea-fórumról:-)))
Nem kívánok hívatlan vendégként zavarni titeket, bár a fórumotok tetszik!
Csak két gondolat:
A FIAT-nak néhány - rossz motor mellett - nagyon jó konstrukciójú motorokat sikerült alkotni.
Ilyen sorozat volt a sikeres duplavezértengelyes-motor, különösen a két literes blokk sikerült legendásan:

http://wapedia.mobi/en/Fiat_Twin_Cam_engine

2000-ig(!) gyártották számtalan verzióban
90-től sokszáz (!) lóerőig
8 szeleppel, 16 szeleppel, szívó és feltöltött verzióban, sőt egy idő után az Alfa Twin spark sorozat bázisa is lett!
1972-től 1992-ig 13 rallyvilágbajnoki cím!!!

Szóva szerintetek is ilyen lesz a bevált FIRE-sorozat 1.4es blokkja is?:-)
Szintén 8,16 szeleppel, szívó-turbó verzió...
Az Albea-fórumra átruccant Conan77-tel polémiáztunk milyen jó is ez az ottovalvole :-)

A másik gondolat az ABS-hez: rengeteg vakhit és tévhit kering a szerkezet körül!
Megpróbálom az okfejtésemet hamarabb abbahagyni, mielőtt olyan válogatott káromkodásokat vágnék hozzátok, mint:"negatív szöggyorsulás":-)
Tévhit pl. az, hogy ABS-szel rövidebb úton áll meg az autó: csak száraz ill.vizes jó aszfalton igaz ez!
Jégen, havon, murván messzebb áll meg, mert nem gyűri maga előtt /a jeget leszámítva/ a felület anyagát!
Az előnye és biztonsága abban rejlik, hogy a fizika és a Darwin-díj határain belül megőrzi az autó irányíthatóságát, pl.eltérő felületű úton, pl. padka.
Veszélyes mellékhatása lehet még, hogy elaltatja az óvatosságot és nem hagy a sofőr tartalékot fékben, mondván, majd az ABS megoldja...

Tisztelettel:

Misu