Nagyrészt egyetértek, sőt szvsz sok szempontból én is ezt írtam.
Sáska Gézát nem ismerem, de azt gondolom, hogy elsősorban a "tisztán fizetős" alapítványi sulikra gondolt. Tehát ahol nincs valami specialitás (waldorf módszer, montessori, vallási háttér, magyarországi kelták alapítványi sulija stb), hanem csináltak egy sulit, amit alapítványon keresztül a diákok tartanak el. Ezek átlagos színvonala - tapasztalataim alapján - elképesztően rossz. A szülők és diákok úgy gondolják, hogy megvették az érettségit maguknak.... És sajnos így is van a legtöbb esetben.
Ezért gondolom azt, hogy aki ma Magyarországon a fizetős, piaci alapú oktatást hirdeti a minőség zálogaként vagy elképesztően nem tudja, hogy mit beszél, vagy annyira csak a saját és csapata zsebére gondol, hogy az vérlázító. A kizárólag az oktatási piacról élő iskolák nagy többsége kb. a legrosszabb, amit el tudok képzelni. (Persze lehet, hogy még pár év, és nosztalgiával fogok visszaemlékezni arra az alapítványi gimnáziumra, ahol nem lehet elérni, hogy a diák az órák alatt kivegye az mp3-asának fülhallgatóját a füléből. Majd azt mondom: de hát ő még nem verte szét fejszével az iskolát, nem erőszakolta meg a tanárnőt, nem vívott tűzpárbajt a biztonsági őrrel... boldog békeidők! :-( )
halihó