Azt hiszem a további eszmecsere kettőnk közt nem vezet semmilyen eredményre. n szerintem nem közgazdaságtani fogalom - nem csak azért, mert ezt is tanultam, de így is látom, hogy nem csak az. Megértem az álláspontod összes momentumát és az érvelés is helyes, de ennél akkor is nagyobb volumenű folyamatról van szó. Nem csak a gyárak és multik burjánzásáról és annak működéséről szól ez. A multik termelnek hulladékot is, ami mondjuk környezetszennyezést okozhat. Tehát globáisan gondolkodni azt jelent, hogy mindent figyelembe veszek. globalizációs folyamatok létrejöttek: gazdaságilag-társadalmilag-szellemileg IS.
És, ahogyan írtad, a fogalom maga is képlékeny. Annyira azért nem új, mert jó 50 éves simán van már, de magát a folyamatok részegységeit mostanságra ismerhettük meg teljességében. Én azt vallom, amit már leírtam, Te pedig azt, amit leírtál. Ezt én tiszteletben tartom, nem akarlak meggyőzni a saját álláspontomról. Én úgy gondolom, hogy amit írtál az beletartozik, mintsem meghatározza. A gazdaságot a társadalmi egységben szereplő emberek irányítják. Tehát az is globalizálódik (a társadalom). Társadalom szellemi tőke (kulturális és intellektuális örökség) nélkül nincs, nem jön létre. Tehát a felsorolt 3 részegység együtt alkotja a globalizációs folyamatot szerintem. Ezek szerint kell a gazdasági tőke, társadalmi és szellemi tőke is egy sikeres vállalathoz. Ha csak a multit vesszük: kell egy tradicionális szokás, hagyományrendszer a multinak (ami végülis mindegy, hogy micsoda, csak a multi azt mondja rá, hogy ez így van iksz idő óta), tehát a dolgozónak kell egyfajta szellemi tőkét adnia a pontos munkamenet betartása végett -> létrejön a belső makroszintű dolgozói szféra a multin belül-> gazdasági termelésbe kezd, amihez kell azért pénzbeli tőke is attól függően, hogy mit akar előállítani->ezek után továbbadja stb. De a folyamat nem csak árusításról szól, és nem csak közgazdaságtanról. Szerintem. Én így látom. Nem kell ezt elfogadni, viszont a saját látásmódomat egy csöppet komplexebbnek találom annál, amit te mondasz, mert szerepel benne maga az ember is.