Jó sok :-)
No még annyit a bejáratás és a várható élettartam kapcsolatáról, hogy szerintem ez mondvacsinált probléma.
A modern motorok élettartama (és itt a főtengely, dugók/hengerek, vezérlés élettartamát értem, aminél számíthat a bejáratás) sok-sok százezer km. Igen ritka az az autó, aminél motorgenerált kellene csinálni 300-400 ekm előtt (normál használatot, karbantartást feltételezve).
Ezt a futásteljesítményt - legyen 400 ekm - ha csökkenti egy elcseszett bejáratás mondjuk 30%-kal, az az jelenti, hogy 280 ezernél lesz vége a motornak.
Na és?
Magánszemélyek esetén ez évi 12000 km-es átlagnál 23 év. Ki használ manapság 10 évnél tovább egy autót? Ha meg 15 évesen megveszi a harmadik-negyedik tulaj egy marék gombért, bele van kalkulálva a motorgenerál/motorcsere az árba.
Céges autó meg úgyis behozta az árát 100 ezer km alatt (ha nem, az a cég már rég tönkrement....) és érdektelen a sorsa, megy a kukába 4-5 év alatt.
Ezeket a modern dízeleket állítólag amúgy is 200 ezer km-re tervezik, értem alatta az adagolórendszert, turbót, aminek a cseréje, alapos felújítása sokszorosa egy gépészeti felújításnak. Egy nyüves turbó felújítás annyi, mint egy gépészeti felújítás, ha dugókat, szelepeket nem kell cserélni. Turbó cseréről nem is szólva....az már egy 10 éves autó ára.