>>>Ha optimális hangzás a cél, akkor a kottából adódó (a szerző által meghatározott) fúvóslétszámhoz hozzá kell igazítani a vonóslétszámot.
Azt hiszem, hogy ez volt az eredeti gondolatom/kérdésem, hogy ezek szerint a szerző meghatározza a létszámot amkor 'zenét szerez'?
És akkor már kapcsolódhat a következő kérdésem, amit már szintén írtam talán, hogy a szerző hogyan írja/találja ki a 'mű egészét'? hogyan írja a zenét, az egész kottát, minden hangszererre minden szólamot hogyan talál ki?...(bocsi, de még megfogalmazni is bonyolultnak érzem most a kérdésemet)
És ezek szerint minden szerző, esetleg még uaz a szerző is más-más művénél (és most csak beszéljünk csak a szimfóniákról pl.) más-más létszámot köt ki?
Akkor egy zenekar úgy tudja összeválogatni a repertoárját, hogy kikeresi az azonos létszámra íródott műveket, és azt tanulja be?
Huh, jaj, de nem tudom ezt elképzelni....(azért e sok sületlen kérdés...)
:)))
És, ha mindezt korábban írod, megfigyelhettem volna a Mahler-művet, mert a napokban a dta a Mezzo tv.