Nem baj, ha nem olvasod. Eszembe jutott, és ki kell írnom magamból.
Videóról néztem épp Dvorak VIII. szimfóniáját Neville Marinneri vezényletével (mert felvettem anno, ha mégis elalszom rajta...)
Bár már régebben is elgondolkodtam ezen:
hogyan lehet ennyire összetett zenét írni. Azt még el tudom képzelni, hogy valaki kitalál egy dallamot, és azt variálja. De most azt figyeltem az utolsó tétel közben, ahogyan kiválaszt egy hangszertípust, hangszercsoportot, és a főtémát nekik adja oda, míg a többi hangszer csak rásegít a dallam érvényesülésére. És ezt a csoportot folyamatosan változtatja, hol a hegedűk, hol a csellók, vagy akár a fúvósok éppen. Sőt időnként ugye még szólót is beletűzdel. Amikor írja a zenét a szerző, hogyan tudja mindezt elképzelni, így egyben, hiszen ő egyedül biztosan legfeljebb csak egy hangszeren tudja eljátszani.
Soha sem értettem, és nem is tudtam elképzelni, ennyire összetetten tud valaki gondolkodni? vagy mitől van, hogy ezt így kitalálhatja valaki?
Azt hiszem Beethovenről mondták, ugye mikor már süket volt, hogy belül hallotta a kész művet egészben nagyzenekarra, amit írt.
hát csak ennyi...