b_bokonon Creative Commons License 2008.12.20 0 0 6906

Ismét egy szerelős horrorsztori.

Mint páran tudjátok innen, tavaly volt egy nagyjavítás az autóm motorján - új csapágyak, főtengelyköszörülés, gyürüzés, szelepszárszimmeringek, tömitések.

Ennek ellenére az autó rendesen csipegette az olajat és füstölgetett is - de jól húzott, és az olajnyomás is 2,5-ig esett le még meleg motornál is.

 

A szerelő csak a vállát vonogatta, és olyan dumákkal etetett hogy "még be kell kopni a dugattyúnak", a "szelepvezetők kopottak" - hogy miért nem csinálta meg akkor azokat is, arra már nem tudott mondani semmit. Rizsa-rizsa-rizsa-

Nemrégiben sikerült beszereznem igencsak baráti áron egy ugyanolyan komplett, bontatlan motort mint ami az autómban van (blokk, hengelyfej, porlasztó, leömlők, elosztó, gyújtótekercs, kábelek, eredeti matricák, müanyag védők stb) egy Ausztriából behozott autóból, amit az ismerősöm dieselre épít át. Az egész motort a függelékkel kivette és nekem adta. Na ez azért érdekes, mert az előző szerelő elpöttyintette hogy már egy hangyányit kopott a vezérmütengely, nem ártana egy másikat belerakni - de anno sehol nem találtam ilyet (leszámítva Kárpát utcát, ahol 120 k lett volna egy új).

 

Elvittem egy másik szerelőhöz (a youngtimer merci fórumon ajánlották), hogy cserélje ki a vezérmütengelyt és ha már leveszi a hengerfejet, mondjon valamit mi lehet az olajfogyasztás oka.

 

Meg is lett hamar:

 

Az előző szerelő nem belevaló szelepszárszimmeringet tett bele - akadt a rugóba, és kihúzta a helyéből - mintha nem is lett volna benne! Az már csak hab a tortán, hogy a szeleprugókat is random módon tette vissza - kb a fele fejjel lefele volt... Az hogy a szelepek nem voltak lekormozva és megcsiszolva, ezek után már nem is meglepő....

 

Hozzáteszem, hogy az előző szerelő egy közismert, csak mercikre szakosodott, észak-budai aglomerációs szép városban lévő mühelyben dolgozik... Míg a másik egy tipikus újpesti sufniszereldében... igaz már bőven 60-n túl van szóval látott már mindent az életben.

 

No de eind goed, alles goed: Most végre hála neki az autómnak olyan a hangja, olyan kulturált a járása ahogy  egy hathengeres klasszikus merci  motortól elvárható :-))

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Templomegere W123/220D (6905)