hmsoft Creative Commons License 2008.12.12 0 0 30683
Ja,ezen most kell gondolkodni?!

Nem, ezen nem gondolkodik senki, mert egyszerű rá a válasz: az anyagi fedezet hiányzik.
Így pedig két eset lehetséges:
1. A meglévő műszaki és morális romhalmaz továbbgörgetése, egyre romosabb állapotban.
2. A finanszírozhatatlan, feltámaszthatatlan egységek leépítése, értékesítése, más kezekbe adása.
Az utóbbi években valami olyasmi történik, ami a két pont közé esik. Az 1. ponttól kezd elszakadni, de még messze nem éri el a 2. pontot. Márpedig az 1. pont sehova se vezet.

Egyáltalán ki zsarol ezzel kit?!

Szerintem nyilvánvaló.

Hallottál valami mellékvonali bezárásokról? Állítólag jelentősen csökkentette a MÁV veszteségét.

Én 6 milliárdról olvastam, aminek 28 vonal teljes forgalomszüneteltetése lett volna a feltétele. A teljes veszteséghez képest nem sok, azonban abszolút értékben nézve nem kevés, illetve ha valaki lépéskényszerbe kerül, ez is valami, amit fel tud mutatni. Mivel a program jelentősen felpuhult, a 6 milliárdnak is csak egy töredéke realizálódott. Sírás-rívások árán. Visszanézve tényleg nem volt így sok értelme.

És ez szerinted nyírás? Akkor mi lenne, ha csak a tranzit teherforgalmat, valamint az elővárosi forgalmat bonyolító vonalak maradnának, a többi szigorúan menne a levesbe? Cunami? Csak aztán a kibontakozó gazdasági válság nehogy pont ebbe torkolljon vasútilag...

Viszont akkor olyat is kérdezzünk meg aki 18 (vagy több) éve dolgozik a vasúton,hogyan látja a jelenlegi helyzetet......

Ez számos esetben megtörténik önmagától (nem kell megkérdezni se) akár ezen, akár más vasúti topicokon.

hm
Előzmény: Svrend (30678)