hmsoft
2008.12.11
|
|
0 0
30667
|
...korszerű kisv megszűnt, korszerű közút lett helyette. A megmaradt kisvasutak semmit sem fejlődtek, míg a közút megfelelően fejlesztve a mindenkori kormányok és gazdaságpolitika által. Ez a vasút nyírása...Legyen. Csakhogy hasonlókra került sor szerte Európában, azzal a különbséggel, hogy a történelmileg szerencsésebb országokban a közúti infrastruktúrába és eszközökbe történő befektetés mellett így-úgy jutott a vasútra is. A kevésbé szerencséseknél kevesebb jutott. Végeredményben a szerencsések és a kevésbé szerencsések vasútjai egyaránt jelentős piaci szegmenseket vesztettek el. Ezt nevezhetjük a vasút hanyatlásának, de nevezhetjük specializálódásnak is. Ha az utóbbi kifejezés mellett maradunk, akkor azt is tegyük hozzá, hogy a specializálódás azoknak a vasutaknak kedvezett jobban, ahol a vasút versenyképes(ebb) területeire nagyobb szükség volt és van a gazdaságban (pl. koncentrált nyersanyagszállítások), és azok a vasutak szívták meg jobban, ahol ilyesmire kevesebb szükség volt/van. Amennyiben viszont emögött a hanyatlási avagy specializálódási folyamat mögött nem gazdasági folyamatokat látunk, hanem "tudatos nyírást" akarunk látni, akkor egyetlen következtetésünk lehet: Európa valamennyi országának valamennyi kormánya évtizedek óta tudatosan nyírja a vasutat. Márpedig egy ilyen kijelentés ... nos, nehezen tartható (de jellemezhetem erősebben is). hm |
Előzmény: Törölt nick (30658)
|
|