>Tehát nézzük meg azt az ideális meg nem történt esetet, hogy a vasút (kisvasutak, mellékvonalak) megkapják a fejlesztéshez szükséges pénzt. Ők is. Ekkor vajon mi lett volna, ...
Ezt mondhatjuk a fejlett nyugat-európai állapotnak.
Mi történt? Nálunk még ma is nagyobb a vasutak részaránya a közúttal szemben, mint Nyugat-Európában.
>Mi van, ha pl készültek hosszútávú becslések ...
Készültek, gazdasági tanulmányok, katasztrofális eredménnyel a vasútra tekintve. Bevitték Csanádihoz, az akkori miniszterhez, az úgy meglepődött, hogy kidobta a gazdasági szakembereket. Aztán ellenőrizték a számításokat, és kiderült, hogy nincs bennük tévedés. Ahogy nyugaton sem, túlnyomó vasútfejlesztéssel nem lehet modern ország közlekedését-szállítását fenntartani.
>...hogy hosszú távon nem az volt a helyes döntés?
Ehhez definiálni kellene a "helyes döntést" :-) Ha az a definíció, hogy "legyen vasút, a közút dögöljön meg", akkor az a döntés nem volt helyes. Ha az a definíció, hogy "legyen megfizethető közlekedés-szállítás, és az ország ne dögöljön meg", akkor nem volt helyes döntés...