manhattani Creative Commons License 2008.12.11 0 0 30663

>Tehát nézzük meg azt az ideális meg nem történt esetet, hogy a vasút (kisvasutak, mellékvonalak) megkapják a fejlesztéshez szükséges pénzt. Ők is. Ekkor vajon mi lett volna, ...

 

Ezt mondhatjuk a fejlett nyugat-európai állapotnak.

Mi történt? Nálunk még ma is nagyobb a vasutak részaránya a közúttal szemben, mint Nyugat-Európában.

 

>Mi van, ha pl készültek hosszútávú becslések ...

Készültek, gazdasági tanulmányok, katasztrofális eredménnyel a vasútra tekintve. Bevitték Csanádihoz, az akkori miniszterhez, az úgy meglepődött, hogy kidobta a gazdasági szakembereket. Aztán ellenőrizték a számításokat, és kiderült, hogy nincs bennük tévedés. Ahogy nyugaton sem, túlnyomó vasútfejlesztéssel nem lehet modern ország közlekedését-szállítását fenntartani.

 

>...hogy hosszú távon nem az volt a helyes döntés?

Ehhez definiálni kellene a "helyes döntést" :-) Ha az a definíció, hogy "legyen vasút, a közút dögöljön meg", akkor az a döntés nem volt helyes. Ha az a definíció, hogy "legyen megfizethető közlekedés-szállítás, és az ország ne dögöljön meg", akkor nem volt helyes döntés...

Előzmény: Törölt nick (30662)