Golaz Creative Commons License 2008.12.09 0 0 30642

Pedig igazat írt A-Dani: az AEGV (nevezzük inkább MÁV AK-nak) a vonalhálózatának felszedése idején (1960-71) korszerű volt:

 

Most néztem meg az oldalakat róla, sajnos a vonalbejárást már csak tárolt változatban találtam meg, a menetrendek nélkül. Mennyi lehetett ott a legnagyobb sebesség? 40 km/h - nál nem több és napi 3 - 4 vonat ment csak. Ez 1960 - ban még elment, de akkor is rossz volt, de 1971 - ben már teljesen időszerűtlen. Akkoriban jöttek ki az első Ikarus 200 - asok és a Rába teherautók. A közúti járművek 2 lépéssel jártak előrébb.

 

- vasúti pálya frissen (1955-58 között) felújítva,
- új beszerzésű (1958-61) járművek közlekedtek.

És mik voltak azok az új beszerzésű járművek? Mk 48 és Bax, amiket ismerünk? Mert az versenyezhet az Ikarus 60 - al és a Csepel 350/344, 500 - el, de az újabbakkal nem. Amire szükség lett volna az a nagy sebesség, legalább 60 km/h, de később 80 is, korszerű átrakók, konténerek, nagyvasúti kocsik szállítására alkalmas vagonok és ennyit nem ért.

Előzmény: Törölt nick (30638)