Sziasztok!
Nem akarok beledumálni a modulépítésbe. De lenne néhány ötletem, ami az évek során szerzett tapasztalatokra alapozódnak:
- Az összetartozó moduloknál alkalmazzatok illesztő tüskéket. Van aki a fa csapokra esküszik, de szerintem ez nem igen jó, mert kikophat és utánna lőttek az illesztésnek. Mi kidolgoztunk egy egyszerű megoldást. Az egyik modul homloklapjába besüllyesztünk egy vas korongot, amin középen az illesztésnek megfelelő méretű furat van. Ezt veszi körül három csavarlyuk, ami a rögzítést segíti. Ez után a modul homlok oldalát átfúrjuk a középső lyuknak megfelelő fúróval. Ez után a modulokat asztalos szorítókkal ősszeillesztjük. A lyukon keresztül átfúrjuk a másik modul homloklapját is. Ide kerül bele egy fotel görgő fém tengelye(mellékelt kép). Ez általában 8 mm-s tüskével rendelkezik. Ha a fotelgörgő talpát is rözítettük, akkor már csak két csavar (mindegy, hogy mekkora) kell az összerögzítéshez. De szerintem ezt mutattuk nektek. De a mellékelt fotón piros körökkel jelöltem az illesztéseket.
- A többi modulnál a szabványnak megfelelő 10 mm-s furatokat alkalmazunk. De ezekbe a furatokba 5, vagy 6 mm-s csavarokat rakunk. Ezzel lehetőség nyílik az összeállításkor a kisebb szintezési hibák korrigálására. Mi excenteres szorítós kerékpár csavarokat használunk. Ezek 5 mm átmérőjűek és kb 75 kg-ot bír ki a szorítás.(mellékelt fotó)
Piros körök jelzik az illesztő tüskét és hüvelyt
Fotelgörgő, amiből csak a fém talpas tükét használjuk fel. A többi kuka. Mi darabját 49 Ft-ért vettük.
Kerékpár húzócsvar. A szárat levágtuk kb. 50 mm hosszúra. Menetet kellett a levágott szárra újból ráhajtani.
Belülről rögzíthető illesztő hüvely. A cső hossza megegyezik a modul homloklapjának vastagságával. A belső átmérő pedig pontosan akkora, mint a fotelgörgő tüske vastagsága.
A kívülről besüllyesthető illesztő hüvely. Itt a három rögzítő csvar fejének megfelelő süllyesztést kell csinálni!