toratoratora Creative Commons License 2008.12.01 0 0 125

Néhány szó a Q400-asról.

A Q400-as tkp.nem Bombardier.A CRJ-k a Bombardier montreali (Mirabel airport) gyárában készülnek,mig a Q-k a torontói DeHavilland  (Downsview airport) cégnél.

A Tyrolian és a Lufthansa Dash dépei még mint Boeing néven lettek eladva,mig a quebeci Bombardier cég meg nem vette tőlük.(Ennek is története van.)A törzs Japánban készül (Mitsubishi),onnét hajó viszi Vancouverbe (B.C.)ahonnét vonattal viszik Torontóba.(Előzőleg az oroszok szállitották onnét AN 124-essel) A hajtómű P.W.,a futóművet eredetileg a Dowty készitette,de később átpasszolták Kinának.

(No comment) a belső részt (interior) Mexikóban készitik,a kábeleket is (electrical harness)A gép kitünő lenne rövid távra (max.2 órás táv.)mind az elfogyasztott üzemanyag,mind a rövid le és felszállótáv képessége miatt.(STOL short takeoff or landing)Sajnos a minőségre elég sok panasz volt (nem csoda) főként a United és a Lufthansa részéről.Talán ez is közbejátszik,hogy a SAS eladogatja őket.Mindenesetre:Sok szerencsét Malév.

 

Más:

A Malév é-amerikai járatai teltházzal közlekedtek,főként nyáron.Aztán kezdett megcsappanni az érdeklődés,amikor a gépek 5-8 órákat késtek,vagy egyáltalán nem jöttek.De többször előfordult olyan is,hogy több jegyet adtak el,mint ahány ülés volt.

Ilyenkor önkéntes utasokat kerestek,akik hajlandók voltak a következő járattal repülni (2 nap) és visszaadták az ár 50%-át helyben.a Malév torontoi járata (ugy néz ki,hogy véglegesen) megszünt,de valamiért fenntartják a torontoi irodájukat:

 

Malev Hungarian Airlines

175 Bloor E , Toronto, ON, M4W1A3

 

Phone (416) 944-0093

175 Bloor E , Toronto, ON, M4W1A3

 

Ja,volt ilyen az "átkosban" is,amikor a Malév nem repült tengeren túlra,de irodájuk azért volt 7 fős "személyzettel",akikből 6 belügyes "dolgozó" volt.De most???Miért?