hmsoft
2008.11.30
|
|
0 0
30459
|
Ha abból indulunk ki, hogy ma egy regionális vasúti személyszállító jármű ab ovo versenyképtelen, ha 80 km/h-nál alacsonyabb a max. üzemi sebessége, akkor persze hogy legalább 80-as áttételezéssel szállítandó a Bzmot. Hiszen ez alapján, ha kisebb áttételezéssel szállítom, mindjárt bele is írhatom az üzemeltetési kézikönyvébe, hogy nem vasúti járműnek szántam, hanem játéknak. Az pedig mégiscsak kínos. Továbbá, mint tudjuk, a Bzmot "a MÁV legperspektívikusabb járműve". Több éve hangzott el, és ha megízleljük innen-onnan ezeket a szavakat, mindig rájövünk, hogy nem engedhetjük el a fülünk mellett. Ahogy fokozatosan veszíti el a szerepét a magyarországi vasúti személyszállítás (egy-két területet kivéve), úgy marad bent a Bzmot évről-évre a "jé, jövőre még ezen a vonalon is felhasználható" című körben. Azok a vonalak pedig, ahol megjelenik, akkorra még nem feltétlenül épülnek le teljesen infrastruktúrális oldalról. Magyarán egy darabig kihasználható rajtuk a 80 km/h. Ha bonyolódik rajtuk teherszállítás vagy hosszabb távon is fenntartható személyszállítás, akkor meg hosszabb távon is kihasználható rajtuk a 80 km/h. Olyan hosszú távra meg nem is kell terveznünk, mert mint lentebb szó volt róla, a hét, eddig lehúzott bőr után túl sok további bőr lehúzására már nem kerül sor. hm |
Előzmény: Rbatka (30458)
|
|