"Nemnem!
Az sokba kerülne a gyártónak!"
"Bocsi, de ez tévedés. A HP például gari időben nem javít eszközt. Náluk a garanciális javítás az eszköz cseréjét jelenti."
Mondtam én, hogy HP-re gondolok? :-)
Egyébként miért lenne tévedés? Az a darab, amit eladás helyett ingyen odaadnak, 100% bukás a gyártónak. Ám lehet, hogy már benne van az új árában.
A javítás kihagyása viszont azt is jelenti, hogy nincs igazi szerviz háttér. A cseréhez nem kell szerviz, Gizike is tud rossz készüléket elvenni, egy újat visszaadni...
Egy rakat pénzt megspórolnak: nem kell szerződéses műhely, gyári célszerszámok, rendszeres képzés az embereknek, alkatrész utánpótlás megszervezése, kicserélt alkatrészekkel való foglalkozás, stb.
"Akkor az jobb, ha a szervíz nélküli készüléket a már közben csődbement boltba kell (kéne) vissza vinni?"
Igazad van, nem jobb. Ám egy ilyen olcsó sz*rnál hamarabb elfogadom, hogy így jártam és kevesebbet lelkizek, mielőtt szétszedem én magam, esetleg rátöltöm a firmware-t házilag, hátha megjavul.